آیا دزدگیر شما صحیح سیم کشی شده است؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
آیا دزدگیر شما صحیح سیم کشی شده است؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 16:32

دزدگیر های اماکن دارای تجهیزات زیر می باشند :

دستگاه مرکزی دزدگیر به همراه باطری – چشم الکترونیک – آژیر – بلندگو – کاور بلندگو – تلفن کننده- سیم های زوجی.

خیلی از افرادی که یک سیستم حفاظتی نصب میکنند از کارشناسان و تکنسین ها این سوال را میپرسند که اگر سیم های دزدگیر در جایی دور از چشم قطع شود چه اتفاقی می افتد و یا اگر جلوی لنز چشم های الکترونیک پوشانده شود؟

انتخاب قطعات با کیفیت برای راه اندازی یک سیستم حفاظتی نیمی از مساله است و نیم دیگر داشتن یک سیستم حفاظتی ایده آل ، سیم کشی و نصب صحیح قطعات است .

البته مداردزدگیراماکن به نحوی طراحی شده که در مدار در حالت نرمالی کلوز است.

یعنی سیم کشی ها به نحوی انجام میشود که مانند یک حلقه بسته است .اگر هر جای این مدار بسته ، باز شود ، یعنی یا سیمی بریده شود و یا رله های داخل سنسور ها در حالت بسته یا کلوز نباشد ، سیستم با زدن آژیر اعلام خطر میکند و زمانی که دزدگیر روشن و فعال میشود در کمتر از یک ثانیه مدار را چک میکند که آیاسیم ها و سنسور ها در حالت نرمال و بسته (Close) قراردارد یا خیر .

اینجاست که اگر سیمی قطع شده باشد، کاربر به محض روشن کردن دزدگیر متوجه می شود که قطعی یا اتصالی در سیمکشی به وجود آمده است.

اما قسمتی که به نصب صحیح مربوط است:

در مراکز عمومی که احتمال دستکاری سیم ها و سنسور ها وجود دارد میتوان به نحوی سیم کشی نمود که در زمان خاموش بودن دزدگیر هم اگر سیم ها و یا سنسور ها دستکاری شود، اعلام خطر شود.

در داخل چشم الکترونیک بجای 4 سیم باید 6 سیم برده شود و مدار تمپر (Tamper) راه اندازی شود . در این حالت حتی در زمان خاموش بودن دزدگیر ، اگر درب چشم الکترونیک باز شود ، آژیر به صدا در خواهد آمد.

در قسمت های دیگر در مورد مدار یا زون 24 ساعته و مدار داخل جعبه های بلندگو بیشتر توضیح خواهیم داد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دزدگیر, سنسورها, چشم الکترونیک,